21 Mayıs 2009 Perşembe

HALLEY PASTA


halley pasta


merhaba arkadaşları...

uzun zamandır yapmak istiyordum bu pastayı ..ama çokta merak ediyordum..

yapım aşamaları biraz oyalayıcı olsada gerçekten lezzetini aldığınız anda değermiş diyorsun...

halleyli pasta denildiğinde içinde halleyler var sandım .. varmış gibi güzel bir lezzeti oldu...gerçekten çok hafif birpasta ..

eski lise zamanlarımızda halleyleri yediğimiz günler geldi aklıma bu pastayı yaparken...

ozamanlar şimdiki kadar pek bir çeşitler yoktu..

en sevilenide halleydi..

kendi adıma konuşursam çok severdim..:))

şimdide pastasını denemek çok keyifli oldu..

herkese tavsiye ederim...

bu güzel lezzeti semaver arkadaşımızdan aldım..kendisine paylaşımı için çok teşk ederim...

yarım ölçü kullanarak tarifi yaptım..çünkü tam ölçüyle çok olacağını bende düşündüm..kalabalık misafirler için çok uygun bir pasta..



halleypasta

Keki için:
-3 adet yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1 çay bardağı süt
-1 çay bardağı sıvıyağ(fındıkyağı kullandım)
-1 paket kabartma tozu
-2 su bardağı un
-vanilya

Ara krema için:
-1/2 litre süt
-7 çorba kaşığı un
-1 yumurta
-6 çorba kaşığı şeker
-1 paket vanilya
-1 küçük paket labne peyniri
Sosu için:

-1,5 su bardağı süt

-3 çorba kaşığı toz şeker

-3 çorba kaşığı kakao
Üzeri için: Hindistan cevizi


Hazırlanışı: Kek için yumurtaları derin bir kaba kırıp şekeri ilave ederek iyice çırpın. Sıvıyağı, sütü ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpın. Unu ve kabartma tozunu ayrı bir kapta harmanlayıp yumurtalı karışıma ilave edin ve kaşıkla karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökün. (Ben büyük boy dikdörtgen borcamda pişirdim) Önceden ısıtılmış 175º C de pişirin.
Sosu için şeker, kakao ve sütü karıştırın. Kek soğuyunca su bardağıyla yuvarlaklar kesin veya bıçakla karelere bölün ve her tarafını sosa bulayarak buzdolabında 2 saat bekletin.
Bu arada kremayı hazırlayın. Tencerede un, yumurta, şeker ve vanilyayı karıştırın. Sütü ilave edip kısık ateşte muhallebi kıvamına gelip üzeri göz göz olana kadar pişirin. Altını kapatıp labne peynirini ilave edin ve karıştırın.
Buzdolabında soğuttuğunuz sosa bulanmış keklerinizi bıçakla enlemesine ikiye bölün ve aralarına hazırladığınız kremayı sürün. Pastacıkları hindistan cevizine bulayıp üzerini istediğiniz şekilde süsleyin...

afiyet olsun...

28 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş bende denemek istiyorum ne zamandır ellerine sağlık cnm

zehra dedi ki...

benide eski günlere götürdünüz walla.mutlaka bu tarifi deniycem ellerinize sağlık.sevgiyle kalın

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ah halley ah! Halley yiye yiye, halley gibi yusyuvarlak oldum ben:) Neyse ki şimdi yarım yuvarlağım:))

Denenecekler listesinde kafamda yerini aldı:)

Ellerine sağlık canım..

Disalce dedi ki...

canım benide yaz deneyecekler arasına:)

harika görünüyor bitanem..nefis nefis....

ellerine sağlık..afiyet bal şeker olsun...

ben hala çok seviyorum halleyi...

:)

HUYSUZBALIK dedi ki...

Of o ne şahane bir görüntü öyle. Tarifi not ettim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

saniyesultan dedi ki...

benimde yapmayı düşündüğüm bir pastaydı.ellerine sağlık...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Mmmmmmm çok güzellll. Kokusunu alabiliyorumm:)

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Canım benim eline sağlık bu pasta ilgimi çok çekdi.Mutlaka deniyeceğim.
Teşekkürler.

fatos-mutfakveben dedi ki...

tek kelime ile süper olmus..
ellerine saglık canım..
mutlaka yapcam..
afiyet olsun..
sevgiler:))

müjde dedi ki...

Benim de ne zamandır denemek istediklerim arasında.Ellerine sağlık yeşil domatesim.Hayırlı cumalar...

HİLAL YÜKSEL dedi ki...

çok güzel duruyor, ellerine sağlık canım.1 dilim aldım kahvemin yanına:))

Hatice dedi ki...

merhaba,
nefis görünüyor, afiyetler olsun. hele ilk fotoğraf pastayı öyle güzel yansıtmışki, ellerine sağlık, sevgiler...

zeynebinsofrası dedi ki...

muhteşem görünüyor.fotoğraf konusunda disal e diyordun ama senin kilerde harika.Ellerine sağlık:)))

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

ELLERİNE SAGLİK CANİM COK DEGİSİK BİR PASTA
HALEY KURABİYELERİNE EVLATLARİM KUCUKKEN BAYİLİRDİ ONLARA SUPRİZ YAPACAGİM:))TARİF İCİN TESEKKUR EDERİM.

ELLERİNE SAGLİK CANİM
HAYİRLİ CUMALAR

SEVGİLER.

made in funda dedi ki...

gerçekten de muhteşem görünüyor canım.nefis nefis.ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Süper bir görüntü ellerine sağlık

kubra zeynep kara dedi ki...

denenmesi gerekli bir pasta:))
çok güzel görünüyor yaa

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

biraz zahmetli ama bir o kadarda enfes pastacıklar olmuş.muhteşem görünüyor.ellerine,emeklerine sağlık canım.sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

BENCEDE MUTLAKA YAPILIP DENEMELİ ARKADAŞLAR
ELİNE SAĞLIK CNM.

Aysultan... dedi ki...

eline sağlık nefis olmuş:)

gülay dedi ki...

ellerine sağlık canım görüntü bi harika eminin tadı da öyledir.epey aşamaları varmış ama deymiş..

sevilerimle...

Yaren dedi ki...

Cok nefis görünüyor,sütlü tatlilar cok sevilir.Ellerine saglik canim sende harika yapmisin.Afiyetler olsun,sevgiyle kal Dilekcim :)

Melek* dedi ki...

bunu çok duydum bir yapmak kısmet olmadı ama eminim güzeldir canım arkadaşım domatesçim benim ellerine sağlık

TAZE NANE dedi ki...

Bende ne zamandır yapmak istiyorum.
Çok yedim ama hiç yapmadım.
Çok lezzetli ben çok beğendim.
Sevgiler.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

halleyli pastan müthiş...ellerine sağlık...güzel bir hafta sonu diliyorum...

SOFRAM dedi ki...

Pastan harika görünüyor canım, ben de tarifi almıştım hala deneyeceğim,ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

capankizimutfakta dedi ki...

BENDE ADINI OKUYUNCA HALLEYL VAR ZANNETTIM VE MERAKLA OKUDUM, CUNKU BENDE HALLEYE BAYILIRIM. AMA MALESEF YOKMUS :(( COK SIK GORUNUYOR AMA HINDISTAN CEVIZINI O KADAR BOL GORUNCE BIRDEN ICIM BIR SEKIL OLDU, CUNKU PEK SEVMEM KENDISINI:)) AMA SUSLEME MALZEMELERI ARASINDA EN COK YAKISANI ( GORUNTU OLARAK TABIKI ) ELLERINE SAGLIK CANIKKKK

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili yeşil domates bu tarifi bende en kısa zamanda deneyeceğim ve bloğumuzda yayınlayacağım , çünkü hem görüntü hem eminim ki tadı da görüntüsü kadar harikadır ellerine sağlık...