24 Mayıs 2008 Cumartesi

FASULYE KAVURMASI....



merhaba arkadaşlar..

işte ben geldim..
biliyorum sizleri çok ihmal ettim..

ama havaların güzel olması ve hafta sonu misafirimin gelmesi dolayısıyla biraz koşuşturma işerisindeyim..

misafirlerimde yeni evli çiftlerimiz...:)) yani çifte kumrular..

balayı dönüşünde birkaçgünlüğüne bana geliyorlar..
bu yüzden onları güzel ağırlamak için biraz sizlerden ayrı kaldım...birkaçgün daha müsade sizlerden istiyom..

sizlere geçen gün eşimin çok sevdiği hem salata niyetine hemde yemek olrak yediği fasulye kavurmasının tarifini vereceğim...

Pratik bir yemektir fasülye kavurması ,aslında fasülye turşusu ile yapılıyor..elimde olmadığı için taze fasulye ile yaptım..herkese tavsiye ederim..
gerçekten lezzetli oluyo..

Malzemeler:
- 1/2 kg. yeşil fasulye
- 2 adet kuru soğan,
- 3 adet domates
- 3 yemek kaşığı tereyağ
- Tuz, karabiber.
Yapılışı:
Fasulyeleri ayıklayıp, yarım cm. kalınlığında kıyın. Kaynar tuzlu suda haşlayıp süzün. Soğanı ince kıyın. Tereyağında kavurun. Domatesi rendeleyip ilave edin. Domates kavrulunca tuz ve karabiber ekleyin. . Fasulyeleri ekleyip, suyunu çekinceye kadar kısık ateşte pişirip, sıcak servis yapın.
afiyet olsun....

28 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

yeni ciflere mutluluklar dilerim,artik mutfaktan cikmassin ne yedirsem nasil rahat ettirsem diye kosusturur durusun ,hafif nefis bir zeytinyagli olmus eline saglik yesil domatesim

Adsız dedi ki...

canım eline sağlık..ben yumurtalısını biliyordum..Birde böyle denemeli..İyi hafta sonları dilerim sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhaba canım ellerine sağlık fasulye kavurman çok nefis görünüyor. bayılır taze fasulyenin hertürlü yemeğine:)) çok öptümmm

penguenn.blogcu.com

Disalce dedi ki...

oy oy oy...soğanlarda üstlerde yüzüyor.....

ama yinede harika görünüyor...

misafirlerinde hoş geldi.....onlara bol bol mutluluklar diliyorum....

ellerine sağlık caannnıımmm....

RUMEYSA dedi ki...

ayyy bunu benim yengemde çok yapar hatta bazı akşamlar sadece bunu yapar ailecek yerler çok seviyolar benimde hşuma gitmişti ama biraz sıcak olduğu için o kadar beğenmedim yanlış anlamayın aslında güzel :)

zarpandit dedi ki...

aaa bak buda farklı bi fikir:)
teyzem genelde karadenize has die fasulye tursunu kavurur ama budahaaa kolay:)

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Canımcın fasulye kavurman nefis olmuş ellerine sağlık...Yeni çifte tekrardan mutluluklar dilerim...

Adsız dedi ki...

Yeni evli cifte kumrulari en iyi sekilde agirlayacagindan cok eminim canim.
Fasulye kavurmasi da cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim benim. Misafirlerinle birlikte sana cok güzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum. Öptüm, hoscakal.

fatosun mutfagından... dedi ki...

...çok güzell görünüyor.ellerine sağlık..mutlu haftasonları sevgiler..

elma şekeri dedi ki...

Hmm nefis görünüyor ellerinize saglik..
Sevgilerimle.......

made in funda dedi ki...

ELİNE SAĞLIK CANIM.NEFİS OLMUŞ GERÇEKTEN.YENİ ÇİFTİMİZE DE SONSUZ MUTLULUKLAR DİLERİM.ÖPTÜM SENİ.İYİ GECELER..

Adsız dedi ki...

Etkinliğimize katıldığınız için çok teşekkür ederim.Harika tariflerinizle etkinliğimizi şenlendirdiniz.Etkinliğimiz yarın sona eriyor.Yarın akşama kadar tariflerinizi bekliyorum.Bir etkinlik biterken yeni bir etkinliğim başlıyor.Ye # 34 bulgur etkinliği.Etkinliklere sürekli benim ev sahibi olduğumu düşünmeyin sakın.Porselen demlik çay etkinliği ev sahibi olmam salata yarışmasında ki birinciliğimden dolayıydı.Yarışmanın ödülü etkinlikte evsahipliği yapmaktı.Bulgur etkinliği ise bir sene öncesinden 2008 mayıs ayında evsahipliği yapacağım belli olmuştu.Yani bir yıldır bulgur etkinliğini bekliyordum.Sizleri YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİNE mutlaka bekliyorum.Bulgurla yaptığınız bir tarifi yayınlayıp,başlığına YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİ yazıp,etkinliğin benim sitemde olduğunu belirtmeniz yeterli.İster bana yorum yazabilirsiniz,istersenizde ye34bulgur@hotmail.com adresine adınızı,bulunduğunuz şehri,tarifinizin adını,sitenizin adresini göndererek katılabilirsiniz(Lütfen yorumlarda da bunları belirtin).Pazartesi tarifleri yayınlamaya başlıyorum.26 mayıs son katılım demiştim.Önceki etkinlikten dolayı bu etkinliğimizi fazla tanıtamadım.Bu yüzden tarifleri yayınlamaya başladığımda da gönderebilirsiniz.Bir ricamda etkinlik banner ını eklerseniz sevinirim(ekleyenlere çok teşekkür ederim).Böylelikle etkinliğimizden daha fazla arkadaşın haberi olur.Pazartesi görüşmek dileğiyle.Hepinizi bekliyorum.

MUTFAKISTAN dedi ki...

eline saglik canim cok severim harika olmus
bende yaz gelince boyle yaparim bol sarmisak ilave ediyorum
sevgilerrr

peynir hösmelimi dedi ki...

canim fasulye kavurmasina bizde bayiliriz.
helede tursusununkine.
Ellerine saglik.
Sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Dilek,
Perşembe günü bir yere güne gittim,salata olarak bu fasulye kavurmasından vardı.
Evin hanımı Trabzonlu ve artık turşu bittiği için böyle yaptığından bahsetti.
Gayet lezzetli olduğunu belirteyim,yaz ayında fasulyeden bol ne pişiriyoruz,birde böyle deneyeceğim,ellerine sağlık.
Bu arada yeni evli çifte ömür boyu mutluluklar diliyorum.

karakazan dedi ki...

Yesilfasulye olsunda ister kavurma ister yumurtali ister yemegi,her halini seviyorum.Eline saglik canim,müsade senin diyorum ve yeni cifte kumrulara ömür boyu mutluluklar.Fazla özletme kendini.:))

selamlarimla, SERAP.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ayy çok severim canım çekti şimdi:) harika olmuş ellerine sağlık canım öpüyorum sevgiler

Unknown dedi ki...

canim yeni evlilere mutluluklar diliyorum.
ellerine saglik fasulye harika gorunuyor bayiliyorum her turlusu nu yapiyorum.ama senin tarif cok hosuma gitti deneyecegim eminim tadi nefistir goruntu istah kabartiyor.
canim cok opuyorum seni kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

canim benim hosgeldin,ozlettin kendini...fasulye kavurman sahane nefis nefis ellerine saglik,guzel bir hafta senle olsun,opuldun.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ellerine saglik, fasulye yemegin ve kisir cok nefis görünüyor, sevgiler....

SOFRAM dedi ki...

Canım fasulye kavurman harika görünüyor, fasulye en sevdiğim yaz sebzelerindendir, ben de sabah zeytinyağlısını yaptım, ellerine sağlık güzelim...Yeni evlilere de tekrar mutluluklar, sevgilerimle öptüm canım...

capankizimutfakta dedi ki...

canim benim, benim ablamin eside karadenizli, samsunlu. ablamda onlardan cok karadeniz yemegi ogrendi ve yaparda. fasulye tursununun kavurmasini cok yapar. cok guzel oluyor gercekten, yemis biri olarak soyluyorum. ellerine saglik, boyleside cok lezzetlidir.

şengül dedi ki...

yeşil domates ben çok severim lütfen banada gönderirmisin annemde çok yapar ve biz çok severiz karadenizlilerin has yemeğidir turşu kavurması çok güzel olmuş tadıda çok güzeldir ellerine sağlık canım

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

eşimde bende oğluşta fasülyenin her türlüsünü çok severiz..
kavurmanın lezzetide ayrı bir güzel olur..ellerine sağlık cnm..

bende kardeşimi yemeğe aldım cnm sende..bakalım sen neler döktürdün:)..tekrardan çifte kumrulara mutluluklar dilerim..

sevgilerimle

Melek* dedi ki...

CANIM SEN ÇİFTE KUMRULARA İYİ BAK MİSAFİR BİZİM KÜLTÜRÜMÜZDE ÇOK ÖNEMLİ BİLİYORSUN AMA MİSAFİRE VERLEN EN GÜZEL İKRAM GÜZEL YÜZDRÜ. BİLİYORSUN... KAVURMAN ÇOK GÜZEL OLMUŞ BENDE YAPARIM BAZEN ELLERİNE SAĞLIK

fatosun mutfagından... dedi ki...

hayırlı cumalar..sevgiler canımm

Yaren dedi ki...

Pek hos görünmekte dilekcim ,ellerine saglik.Taze ekmekle afiyetler olsun sizlere.Misafirinle sana iyi eglenceler diliyorum.Iyibir misafir perveri oldugundan eminim.coook rahat etceklerdir.Güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal:)

akasyakokusu dedi ki...

merhaba canım..tamda sen beni unuttun diyecektim:))
baktım telaşlısın yeni çifte mutluluklar dilerim.
Kavurma güzel görünüyor ordu ünye'li arkadaşta turşudan yapıyordu bende kurutulmuş fasulyeyi haşlayıpta yapıyorum bazen.
eline sağlık sevgiler.