3 Ocak 2008 Perşembe

ISPANAKLI BÖREK



mayalı poğaçaların hepsini çok sevmişimdir..tatlısını,tuzlusunu.peynirlisini.sebzelisini....kısacası sadesini bile bayıla bayıla yerim.....


sizlere bugün ıspanaklı böraklerin tarifini vereceğim..börek gibi sarıldığı için bu ismi verdim....

sıcaklar başladı...malumunuz pikniklerde yavaş yavaş başlar..hatta gidenimiz bile olmuştur....bu sıcaklara kim dayanabilir.... hatta pc başında bile eskisi kadar zaman geçiremiyorum...herhalde havaların cazibesi beni bu hale getirdi :)...


bugün sizlere pikniklerde miss gibi yiyeceğiniz ıspanaklı böreklerin tarifini vereceğim...şimdiden kolay gelsin....


MALZ.


-dört su bardağı un

-bir su bardağı yoğurt

-iki yumurta

-iki çorba kaşığı sıvıyağ

-tuz

-maya (yarım paket)

İÇ MALZ.

-yarım kilo yıkanmış ayıklanmış ıspanak

-iki adet soğan

YAPILIŞI: hamur malzemeleri yoğurulup ve mayalanması beklenir...mayalana hamur oklava ile açılır içine yapılna iç (içi ıspanaklar haşlanır ,soğanar tavada kızdırılır haşlanan ıspanaklar koyularak hafif pişirilir..isteğe bağlı salça koyulur..ben kıydum..)ince bir sıra halinde koyulur.resimdeki gibi bir sıra katlanır ve kesilir ..hamur bitene kadar bu işlemyapılır...daha sonra rulolar istenilen boyutta kesilir..üstüne yumurta sarısı ve zeytinyağı sürülerek pişirilir...afiyet olsun...

Hiç yorum yok: